Yarippa Yarippa Andrei Andrei

A1 : Napa ko tak up date blog?

Aku: BZ skit.

A1 : ko BZ buat apa. Tgk banyak masa terluang. Makan je tgk.

Aku: Ha'ah. Aku BZ makan dan buang masa.

A1 : ?

Aku: Sebab aku dah jadi Penasihat Persatuan Saintis Sebumi.

Memang aku bz gila. Aku bz mengejar dan di kejar. Aku penat mengejar dan di kejar. Macam game Police Centri. Penat dan BZ di buatnya. Jenuh menipu dan di tipu. Dan biasanya orang lain jadi mangsa.

Sebab aku cuma penyampai. Kalau aku di kejar, maka aku akan mengejar. Kalau aku di tipu maka aku akan menipu dan seterusnya. Sebab dalam buddha ada ying dan yang. Ada hitam dan putih. ada baik dan buruk. Ada siang dan malam. Ada melayu dan indon. Hoh?

Tapi di sebabkan ketaksuban aku terhadap diri sendiri, maka aku telah berjaya mengharunginya dengan jaya. Dengan penuh berjaya aku maksudkan.

Setelah aku abis dengan ketaksuban aku sendiri, aku tersedar.

Baru 27.958% kerja aku selesai. Ada balance dalam 72.042% lagi yang belum selesai. Sebab kerja menyelamatkan bumi dan manusia masih lagi tanggungjawab aku.

Kerana kerja yang banyak maka aku pun mereka satu lagu.

Kalau ko ada masa, ikut aku menyanyi.

"Bagaimanakan ku mula, dan apakah kata-kata yang hendak aku utuskan.
tiap mada berkisar, tiap wajah bererti. manakah ilhamku
Cahya di matamu, senyum dibibirmu. Mengukir seribu tanda pertanyaan
mungkinkah kau juga dalam kerinduan, disaat begini aku merindukan.

Berhelai-helai surat, terbiar di depan ku. tak dapat aku utuskan
ku ramas semua, dan ku buangkan jauh dari pandangan
lalu aku kesal, kukumpul semula tak dapat kunyatakan apa yang ku rasa
andai engkau tahu di dalam hatiku, mungkin kah kau sahut jeritan batinku

dengarkan lah, makfiratku. dengarkan lah lagu untukmu
angin lalu kau sampaikan, rasa rindu yang membara di hatiku.
warna-warna cintaku kian pudar bersama harapan gelap gelita
ucapkan kau rasa, apa yang aku rasa atau kau tak indah.

Terima kasih.

Aku ciplak lagu ni, bukan aku cipta.

Kalau ko rasa aku yang cipta ko memang bangang. Mana aku reti seni ni. Meja opis aku pun tak kemas lagi aku nak bermadah. Shit

lagu ikhsan M.Nasir
Dari EMI Malaysia
Dari Ebit G Ade
Dari EMI Indonesia

Ye kot.

No comments:

Post a Comment