Empire Strike Back: Episod Global Warming

Dah seminggu hujan turun non stop di bumi Kajang ni. Mungkin petanda global warming dah abis. ataupun tu tanda-tanda baru nak start.

Tak pasti plak aku. Kalau korang nak tau sangat, nanti aku tolong tanyakan Profesor di Yayasan Saintis Sebumi. Kalau dia ada jawapan.

Sejak beberapa bulan lepas aku ingatkan ramai rakyat Malaysia bakal mati sebab kepanasan. Panas maut. Pulak tu nyamuk denggi banyak. maka berpenyakit denggi la housemate aku. Ok la tu. Dapat cuti panjang.

Tapi takda pulak yang mati. Bagus la. Kurang skit orang yang nak di kendurikan. Kurang belanja skit. ekonomi pun tengah recession.

Nak tunggu Amnuar Ibraham jadi PM lambat sangat. Aku pun nak juga dengar rancangan beliau pasal kebagusan dan ketirisan pemerintahan beliau dan sekarang. Nak juga tau berapa billion mat salleh nak invest dalam Malaysia.

Kot-kot la dia nak bagi aku skit duit dari FDI tu. Takyah la aku kerja.

Senang aku nak bayar hutang PTPTN aku yang dah bertangguh 8 juta tahun tu. yang tahap kebertangguhan tu boleh menyebabkan PTPTN di istihar bankruptcy. Maklumlah, hutang aku kan billion-billion. Tu yang dorang blacklist kan aku. Werghhh.. Puithhh... Kedek. Berkira.

Takpe, aku tau aku peminjam yang hina tahap anjing kurap. Aku terima. Nanti aku kaya aku bayar balik. Aku panggil TV3 buat live. Boleh menjadi inspirasi orang lain. Kalau dapat aku nak panggil Al-jazeera ngan CNN skali. buat liputan meluas macam world cup. Kembang kempis juga idung aku.

Oh well.

Got to do some undone work. Its been there for a while. Maybe i should take a look for a second. For i'm a man with brilliant mind. And with my awesomeness, i can make it done just by looking at it.

Yeah, am super sapiens.




No comments:

Post a Comment