Le Tour De Malaysia: Pulau Pangkor 2

Aku : Err, saya dah pesan hari tu dkt ****** untuk reserve bilik untuk sorang.

Cik : Tapi kita dapat maklumat untuk letakan encik dekat twin sharing,.

Aku : Takda yang untuk sorang ke?

Cik : Ada tapi encik kena tambah RM340 sehari.

Aku : Sehari?

Cik : Ha'ah.

Aku : (Dalam hati) Nah cik, amik pistol ni. Takyah nak rompak saya sembunyi-sembunyi. Rompak direct je.

Aku bukan nak tunjuk aku ni bagus sangat nak minta bilik sebilik seorang. Aku tau aku ni miskin tapi hensem.

Masalahnya wahai cik yang tak berapa manis. Aku ni heavy smoker, kang aku smoke dalam bilik tu sampai 8 batang sejam. Tak mati dulu room mate aku. Kalau dia muda lagi takpa. Bawak dia tu umur 65 tahun? Tak ke dia mati on the spot. Aku juga yang kena amik statement. Ko nak ganti aku? Mesti la tidak.

Aku ni juga tidor tak matikan lampu. Aku takut. Nanti hantu datang kidnap aku macam mana? Ko nak ganti aku kawen hujung tahun ni? Ko nak jadi lesbian? Ko nak pegi carikan bomoh tolong aku dari alam bunian?

Dah pulak tu aku suka tido sambil tengok tv. Tgk tv sambil tidor membantu otak aku untuk rest dengan lebih baik. Ko kalau orang yang ko suruh sebilik dengan aku tu complain kata dia takleh tido, jaga ko. Aku sepak belakang ko kang.

Dengkuran aku juga kalau ko ukur dari skala Richter, aku rasa cecah 9.0 juga. Boleh la kalau setakat nak create tsunami kalau ke-dua dekat Sri Lanka. Tu ko rasa-rasa selesa tak room mate aku?

Bukan la aku ni macam artis nak deman. Bukan. Ada sebabnya. Sebab aku ni kacak dan bertimbang rasa. Bertimbang rasa lagi berbudi pekerti yang mulia. Tu semua aku la tu..

Hotel ko memang la cantik. tapi kalau otak ko bongok tak guna juga. Ko jadi lipas lagi bagus. Tak la aku susah-susah nak explain.

Hohh..

Need some rest after 5 long hour of driving.

And 30 minute by ferry.

And 7 minute by taxi.

And....

Need some quality rest after this long-tired day.

On one, two, three...

Sleep now

No comments:

Post a Comment